Üyelik İçin Tıklayın
USD 5.3317 -
AUD 3.8319 -
DKK 0.81327 -
EUR 6.0586 -
GBP 6.9357 -
CHF 5.3552 -

Hamileler için sağlıklı beslenme önerileri

Gebelik dönemi, bayanların çok hassas oldukları bir dönemdir. Bu dönemde gerek ruhsal gerekse de fizyolojik değişimlere uğrayan bayanlar, beslenmelerine dikkat etmedikleri takdirde birtakım sorunlarla karşılaşabilirler. Bu yazımızda biz, hamilelerin sağlıklı beslenmeleri üzerinde durduk.

Haber.gen.tr 2015-06-06 18:52:04
Yorum Yaz

Genelde aşırı kilo almamak ya da vücut estetiğinin bozulmaması için az yemek yemeye çalışan hamile bayanlar vardır. Bu da hamileler için son derece riskli bir beslenme şeklidir. Bunun tam tersine sürekli iki kişilik yiyen bayanlarla da karşılaşabiliyoruz. Bu da yine bir önceki maddede olduğu gibi risklidir. Ancak yemeniz gereken besinlerle beslendiğiniz taktirde hem siz hem de çocuğunuz son derece sağlıklı beslenecek ve hamilelik dönemini sorunsuz atlatacaksınız.

Hamilelikte en önemli kurallardan birisi öğünlerinize dikkat etmektir. Düzenli öğünlerle beslenerek hem kendinizin hem de bebeğinizin sağlığını korumuş olursunuz. Gebeliğe ideal olan kilonuzla başlamanız sizin yararınıza olacaktır. Gebelik süresi boyunca alacağınız kilolara dikkat etmeniz gerekmektedir. Eğer ideal kilonuzda gebeliğe başladıysanız hamilelik boyunca 9- 12 kg. arasında kilo almanız çok normal olarak değerlendiriliyor. Kısa aralıklarla ve az az beslemeniz hem mide bulantılarınızı giderecek hem de belenmenize yardımcı olacaktır. Çeşitli besin gruplarının hangi besin türlerini içerdiğini bilmeniz sizin daha sağlıklı beslenmenize yardımcı olacak ve bebeğin de gelişimine katkıda bulunacaktır. Sağlıklı beslenmenizin en önemli şartlarından birisi de doktorunuzun önerilerine uymaktır. Çünkü bazı durumlarda bazı takviyeler almanız gerekebilir. Buna da doktorunuz yapmış olduğu rutin kontroller sırasında beslenmenizde bir eksiklik görürse yapar. 

Doğumunuzun rahat olması, fazla kilo almamanız ve stresten kurtulmak için de günde en az 30- 45 dakika arası normal tempoda yürümelisiniz. Ayrıca hamilelik süresince yapacağınız egzersizler ve yürüyüşler sayesinde cilt sarkmalarının da önüne geçmiş olacak ve sağlıklı bir görünüme kavuşmuş olacaksınız. Günde en az 2- 3 litre su içerek sağlığınızı koruyabilirsiniz. Gebelik döneminde yediğiniz besinler su yoluyla bebeğe ulaşmaktadır ve bebeğin de yaklaşık olarak %70’ i sudur. Bu yüzden de gebelik sırasında bol bol su içmeniz sizin ve bebeğinizin yararına olacaktır. 

Üyelerimiz ne diyor?
Naytu